Usein Kysytyt Kysymykset

Tilaaminen

Lue täältä ohjeet verkkokauppatilauksen tekemiseen


Miten saan tilaukseni nopeimmin?

Tee tilaus verkkokaupasta - se on nopein tapa. Tilaukset ilman lisätietokenttään kirjoitettua viestiä käsittelemme nopeimmin. Me teemme kaikkemme, että tilauksesi käsitellään postitusvalmiiksi viipymättä. Paketit noudetaan meiltä joka arkipäivä n. 13.00-14.30. Tämän jälkeen paketti on kuljetusyhtiöiden huomassa, ja toimitusaika riippuu toimitustavasta ja toimituspaikasta. Valitse juuri sinun sijaintiisi ja arkeesi sopiva toimitustapa. Kaikki toimitustavat ovat lähtökohtaisesti nopeita.


Pitääkö minun rekisteröityä asiakkaaksi voidakseni tehdä tilauksia?

Voit tehdä tilauksen myös ilman rekisteröitymistä - aloita tilaaminen lisäämällä tuotteita ostoskoriin. Rekisteröityneenä asiakkaana sinulla on useita etuja: Näet tilaushistoriasi, josta voit tarkistaa tilauksen etenemisen, tilaukseen liitetyt kommentit, tilaamiesi tuotteiden värit ja koot, jos myöhemmin on tarvetta. Voit tallentaa osoitetietoja valmiiksi tilillesi. Tilauksen tekeminen on näin nopeampaa!


Mistä tiedän tilaukseni onnistuneen?

Kun tilaus on tehty onnistuneesti, saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen ja maksupalvelusta vahvistuksen onnistuneesta maksusta. Mikäli viestiämme ei kuulu perille, tarkista sähköpostisi roskapostikansio tai ettei sähköpostilaatikkosi ole täynnä. Jos epäilet, että antamassasi sähköpostiosoitteessa on ollut virhe, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.


Kuinka voin tarkistaa tilaukseni tilan?

Pidämme sinut ajan tasalla sähköpostitse, ja rekisteröityneenä asiakkaana pääset tarkastelemaan tilaustietojasi myös asiakastililtäsi. Lähetysvahvistus lähetetään sinulle automaattisesti heti, kun tilauksesi on pakattu lähtövalmiiksi odottamaan noutoa kuljetukseen. Voit seurata tilannetta "Näytä tilauksesi" -linkistä tilausvahvistusviestissä tai asiakastililtäsi. Seurantanumero näkyy tilauksen tilasivulla, kun lähetys on pakattu.


Olen vahingossa kirjoittanut nimeni/yhteystietoni väärin tilauksen tietoihin. Voinko muuttaa tietojani?

Toimitustiedot voidaan korjata vain, jos tilausta ei ole lähetetty. Pyrimme käsittelemään tilaukset 1-2 työpäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta, joten jos osoitetta on tarpeen korjata, ota yhteyttä mahdollisimman pian asiakaspalveluumme. Ilmoita samalla tilauksesi numero. Huomioithan, että jos tilaus lähetetään väärillä vastaanottajan tiedoilla, sen toimitus voi viivästyä tai vaarantua.


Voinko lisätä tuotteita jo tehtyyn tilaukseeni?

Jos tilauksesi tila on edelleen “Käsittelyssä”, on mahdollista tehdä lisätilaus. Lisätilauksen tekeminen käy verkkokaupan kautta niin, että valitset ostoskorissa toimitustavaksi "Lisätilaus" ja merkitset tilauksen lisätietoihin aikaisemman tilauksen tilausnumeron "Lisätilaus tilausnumero".


Kun olet saanut sähköpostitse toimitusvahvistuksen “Tilauksesi xx on lähetetty”, ei tilaukseen voi enää lisätä tuotteita.


Voinko jakaa tilaukseni useisiin lähetyksiin?

Valitettavasti yhden tilauksen jakaminen useaan eri lähetykseen ei ole mahdollista. Tilaukset lähetetään kokonaisuudessaan sisältäen yhdellä kertaa kaikki tuotteet.


Voinko tehdä tilauksen puhelimitse tai sähköpostitse?

Se on mahdollista, maksutapana puhelin- ja sähköpostilauksiin on ainoastaan ennakkolasku (laskutuslisä 5 €). Nopeimmin ja helpoimmin teet tilauksen suoraan verkkokaupasta käyttäen turvallisia maksutapoja, kuten maksu verkkopankillasi. Tarvittaessa autamme tilauksen tekoprosessissa mielellämme. Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, löydät yhteydenottotavat täältä.


Voinko tilata toiselle?

Tilaaja voi olla eri kuin vastaanottaja, kunhan molemmat ovat Suomessa. Collector-laskulla et voi tilata toimitettavaksi eri osoitteeseen kuin omaasi.

Paypal-maksuvahvistuksessa toimitusosoitteena näkyy maksajan Paypaliin ilmoittama oma osoite. Älä hämäänny tästä, vaan tarkista, että Titityyltä saamassasi tilausvahvistuksessa näkyy oikea toimitusosoite.


Myymäläsaatavuus


Mitä "myymäläsaatavuus" tarkoittaa?

Titityyn myymälä sijaitsee Jyväskylän keskustassa, erillään verkkokaupasta. Näet verkkokaupan kautta, onko tuotetta saatavilla myös myymälässä.


Tuotetta on saatavilla vain myymälässä, voinko tilata sen verkkokaupasta?

Valitettavasti et. Titityyn myymälän ja verkkokaupan varastot ovat erilliset. Tuotteen kohdalla lukee, onko tuotetta tilattavissa verkkokaupasta ja paljonko tuotetta on saatavilla myymälässä.

Voit halutessasi tilata verkkokaupasta tuotteelle saapumisilmoituksen, joka lähetetään sähköpostiosoitteeseesi automaattisesti, kun tuotetta on taas verkkokaupan varastossa.


Voinko noutaa verkkokauppatilauksen Titityyn myymälästä?

Kyllä. Valitse ostoskorissa toimitustavaksi "Nouto myymälästä". Verkkokauppatilauksen voit tulla noutamaan Titityyn myymälästä aukioloaikoina, kun olet saanut sähköpostitse ilmoituksen, että tilauksesi on noudettavissa myymälästä.


Voinko varata myymälässä olevia tuotteita itselleni?

Voit, soittamalla asiakaspalvelunumeroomme +358404874779. Varauksia voi tehdä vain Titityyn myymälän aukioloaikoina.

Alekoodit ja lahjakortit

Mistä voin ostaa Titityyn lahjakortin?

Osta sähköinen lahjakortti täältä. Jos haluat painetun paperisen lahjakortin, tilaa sellainen täältä. Voit ostaa painetun lahjakortin myös myymälästämme.
Lisätiedot ja ohjeet lahjakortin ostamisesta


Missä käytän alennuskoodin tai lahjakortin?

Jos haluat käyttää lahjakorttia tai alennuskoodia tilauksellesi, koodi aktivoidaan ostoskorissa ennen kuin siirryt maksamaan. Voit käyttää lahjakorttia myös myymälässä. Verkkokauppa hyväksyy vain yhden alennuskoodin ja vain yhden lahjakorttikoodin per tilaus.


Voiko alekoodin käyttää tehtyyn tilaukseen jälkikäteen?

Alennuskoodia ei voida aktivoida tilaukseen jälkikäteen, joten varmista ennen maksun suorittamista, että alennus on käytetty oikein. Huomaathan, että vain yksi alekoodi tai kampanja voi olla käytössä tilausta kohden.


Lahjakortti ei toimi oikein verkkokaupassa, mitä teen?

Syötä lahjakorttikoodi viimeisenä tilaukselle. Jos vaihdat toimitusmaata tai -tapaa vielä lahjakortin koodin syöttämisen jälkeen, poista lahjakortti ja syötä sen koodi uudestaan, jotta koodi toimii oikein ja kohdistuu myös toimituskuluihin.


Lahjakortilla maksaessa en saa ilmaista toimitusta, mitä teen?

Verkkokaupan toiminnallisuuksien takia toimituskuluetu (ilmainen toimitus yli tietyn summan ylittävälle tilaukselle) ei toimi automaattisesti maksaessasi lahjakortilla. Ei hätää. Hyvitämme toimituskulut sinulle jälkikäteen, kun ilmoitat tästä tilauksen lisätiedoissa tai otat yhteyttä info@titityy.fi.


ENNAKKOTILAUKSET

Mitä "ennakkotilaus" tarkoittaa?

Ennakkotilauksella myydään tuotteita, jotka on ilmoitettu julkaistavaksi tai saapuvaksi myöhempänä ajankohtana, esim. uudet kirjat tai rajoitetut erät. Voit varmistaa tuotteen saamisen itsellesi tilaamalla sen ennakkoon. Huomioithan, että ennakkotilaus ei tarkoita, että saat tuotteen etukäteen ennen julkaisua.


Toimitetaanko ennakkotilatut tuotteet minulle julkaisupäivänä?

Teemme parhaamme toimittaaksemme ennakkotilaukset niin, että ne saapuisivat asiakkaillemme julkaisupäivään mennessä. Kolmansien osapuolten viivästyksiä voi kuitenkin joskus tapahtua, joten emme voi taata ennakkotilauksien tarkkoja toimituspäiviä. Jos ennakkotuotteen kanssa ilmenee suurta viivettä (esimerkiksi saapuminen meille viivästyy, tuotantoaikataulu muuttuu tai muu ylivoimainen este), otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse.


Tilaukseni sisältää sekä ennakkotilaustuotteen että varastossa olevan tuotteen. Lähetetäänkö varastossa olevat tuotteet ensin ja ennakkotilaustuotteet myöhemmin?

Koko tilauksesi lähetetään täydellisenä ennakkotilaustuotteen määrittämänä päivänä. Jos haluat saada varastossa olevat tuotteet heti toimitukseen, tee kaksi erillistä tilausta. Jos tilauksessasi on useita ennakkotilaustuotteita, se odottaa lähettämistä, kunnes kaikki tuotteet ovat varastossa.

Maksaminen

Lue täältä tarkemmat tiedot Titityyn verkkokaupan maksutavoista.


Mitä maksutapoja on käytettävissä?

Titityyn verkkokaupassa olevat maksutavat ovat tuttuja ja luotettavia - kotimaiset verkkopankit, luottokortit, Paypal sekä Collector Bank -lasku.


Lue täältä tarkemmat tiedot maksamisesta.

Miten laskulla tai osamaksulla maksaminen toimii?

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collectorin kanssa, joka on Collector Credit AB:n laskupalvelu. Kun valitset maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksun, niin saat tilatut tuotteet kotiisi ennen niiden maksamista. Lasku lähetetään erikseen tilauksessa antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Lasku erääntyy tilausta seuraavan kuukauden viimeisenä päivänä, jonka ansiosta sinulla voi olla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Maksun vastaanottaja on Collector Credit AB. Lisätietoa maksutavoista.


Milloin minua veloitetaan tilauksestani?

Kaikki tilaukset veloitetaan tililtäsi tai kortiltasi samalla hetkellä, kun olet palannut takaisin verkkokauppaan maksamisen jälkeen. Maksu ja tilaus rekisteröityvät, kun olet palannut verkkokauppaan. Tämä koskee myös ennakkotilauksia, jotka lähetetään ennakkotilaustuotteen julkaisupäivän mukaisessa aikataulussa. Collector-lasku lähetetään erikseen tilauksessa annettuun osoitteeseen.


Voinko maksaa tuotteeni postiennakolla tai tilisiirrolla suoraan Titityylle?

Postiennakko tai tilisiirto ei ole käytössä verkkokaupassamme.


Voinko tilata tuotteen verkkokaupasta noudettavaksi myymälästä ja maksaa tilauksen noudon yhteydessä?

Kyllä. Valitse toimitustavaksi "Nouto myymälästä" ja maksutavaksi "Maksu myymälässä". Huom! Maksamattomat tilaukset raukeavat 5 päivän päästä. Jos maksutapavaihtoehto ei ole valittavissa ostoskorissa, se ei ole käytössä.

TILAUKSEN LÄHETTÄMINEN

Toimitustavat ja hinnat löydät täältä


Milloin saan tilaukseni?

Aika tilauksen tekemisestä siihen, että saat paketin hyppysiisi, sisältää tilauksen käsittely- ja toimitusajan. Käsittelyaika-arvio Titityyn verkkokaupassa on 1-3 päivää, toimitusaika riippuu toimitustavasta ja kolmannesta osapuolesta eli kuljetusyhtiöstä.


Kuinka nopeasti tilaukseni lähetetään?

Tilaus otetaan käsittelyyn niin pian kuin mahdollista, yleensä viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Keräiltyämme tilauksesi se pakataan odottamaan kuljetusyhtiötä, joka noutaa lähetykset joka arkipäivä klo 13-14.

Tuotteen sivulla on maininta, onko tuotetta varastossa tai onko se saatavana ennakkotilauksena. Tilaukset, jotka sisältävät vain varastossa olevia tuotteita, lähetetään pääsääntöisesti 1-3 arkipäivässä tilauksen vastaanottamisesta. Kun tuote on ennakkotilauksessa, mainitaan mahdollinen julkaisupäivä. Jos tilauksesi sisältää ennakkotilaustuotteita, koko tilaus lähetetään kokonaisuudessaan, kun kaikki tuotteet ovat saapuneet.


Mistä tilaukset lähetetään?

Tilaukset lähetetään Titityyn verkkokaupan varastosta Seppälästä, Jyväskylästä.


Miten tiedän, onko tilaukseni lähetetty?

Saat lähetysilmoituksen sähköpostitse, kun tilauksesi on pakattu ja odottaa noutoa kuljetukseen. Tässä vaiheessa seurantakoodilla seurattavien tilausten seurantatiedoissa näkyy sähköinen ennakkotieto luodusta lähetyksestä. Kuljetusyhtiö noutaa lähetykset joka arkipäivä n. 13.00-14.30. Kun lähetys on rekisteröity jakelukeskuksessa, tieto päivittyy seurantaan. Tämä tapahtuu yleensä samana iltana tai seuraavana aamuna siitä, kun lähetys on noudettu Titityystä.


En ole saanut lähetysilmoitusta?

Jos et ole saanut lähetysilmoitusta, tarkista myös muut kansiot ja roskapostit sähköpostipalvelustasi ja tarkista ettei postilaatikkosi ole täynnä. Jos meidän on oltava yhteydessä sinuun tilausta koskien, teemme sen ensisijaisesti sähköpostitse. Jos epäilet, että sähköpostiosoitteesi on tilauksella väärin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.


Mikä toimitusaika tilauksilla on?

Toimitusaika lasketaan siitä, kun paketti noudetaan Titityyltä kuljetukseen. Toimitusajat Suomeen ovat n. 1-5 arkipäivää riippuen valitsemastasi toimitustavasta ja toimituspaikasta. Toimitusajat ulkomaille vaihtelevat riippuen toimitusalueesta. Lisätietoa toimituksista.


Paljonko toimituskulut maksavat ja miten näen eri toimitusvaihtoehdot haluamilleni tuotteille?

Toimituskulut lasketaan automaattisesti tilaukselle ostoskorissa. Lisää halutut tuotteet ostoskoriin, siirry ostoskoriin ja näet toimitusvaihtoehdot sekä niiden hinnat. Lisätietoa toimitustavoista ja hinnoista.


Haluan ostaa pelkän pdf-muotoisen ohjeen. Minkä toimitustavan valitsen?

Mikäli tilaat pelkän pdf-muotoisen (sähköinen ohje) ohjeen voit valita toimitustavaksi Nouto Titityyn myymälästä. Näin et maksa turhaan toimituskuluja. Osa ohjeista on heti ladattavissa, toiset ohjeet taasen lähetämme sinulle erikseen. Saat tilauksen käsittelyn yhteydessä automaattisen noutoviestin jonka voit jättää huomiotta. 


Voinko seurata lähetykseni kulkua?

Kun valitset seurantanumerollisen toimitustavan, saat seurantanumeron lähetysvahvistuksessa. Saat lähetysvahvistuksen sähköpostitse, kun olemme pakanneet tilauksesi ja se odottaa noutoa kuljetukseen. Voit tarkastaa nämä tiedot myös tilauksen tilasivulta (linkki tilausvahvistuksessa ja lähetysilmoituksessa) tai kirjautumalla sisään asiakastilillesi. Jos lähetysilmoitusta ei kuulu perille, tarkista sähköpostisi roskapostikansio tai ettei sähköpostilaatikkosi ole täynnä. Jos epäilet, että antamassasi sähköpostiosoitteessa on ollut virhe, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.


Toimitusosoitteen postitoimipaikka ja -numero on väärin, mitä teen?

Tilauksesi toimitetaan tästä huolimatta normaalisti valitsemaasi noutopisteeseen. Jos noutopisteen nimi ja katuosoite ovat oikein, voit olla huoleti ja odotella tilauksen toimitusvahvistusta ja sen jälkeen saapumisilmoitusta. Matkahuollon lähetysjärjestelmä merkitsee postitoimipaikaksi Matkahuollon lajittelukeskuksen toimipaikan, joka voi poiketa valitsemasi noutopaikan postinumerosta. 


Kuinka digitaalinen tuote lähetetään minulle?

Digitaalisia tuotteita ei lähetetä fyysisesti, vaan ne toimitetaan sähköpostitse perille. Lue lisää digitaalisista tuotteista täällä.


Tilaukseni sisältää digitaalisen tuotteen ja fyysisen tuotteen. Kuinka se lähetetään?

Lähetämme fyysiset tavarat normaaliin tapana valitsemallasi toimitustavalla ja toimitamme digitaalisten tuotteet sähköpostitse.


Olen vastaanottanut viallisen tai väärän tuotteen, mitä minun pitäisi tehdä?

Pyrimme toimittamaan asianmukaiset tavarat virheettömässä kunnossa. Jos kuitenkin sait viallisen tuotteen, ota meihin yhteyttä sähköpostilla info at titityy.fi kuvien ja selvityksen kera, niin voimme käsitellä reklamaatiosi. Ethän lähetä rikkinäistä tai vaurioitunutta tuotetta meille takaisin, ellemme pyydä sitä. Säilytä alkuperäinen lähetyspakkaus tai ota kuvat siitä, sillä sitä voidaan tarvita reklamaation käsittelyssä. Mikäli olet vastaanottanut väärän tuotteen, voit lähettää sen meille takaisin asiakaspalautuksena, ja me lähetämme oikean tuotteen sinulle. Ole tässäkin tapauksessa ensin yhteydessä meihin!


Jos tuote on loppu varastosta, milloin se on jälleen saatavilla?

Jos etsimääsi tuotetta ei ole varastossa, voit tilata verkkokaupasta tuotteen kohdalta sille saapumisilmoituksen, joka lähetetään sähköpostiosoitteeseesi automaattisesti, kun tuotetta on taas varastossa. Ilmoitamme myös verkkokaupassa tuotteen saapumisaika-arvion, jos se on mahdollista. Valikoimamme vaihtelee, ja tuotetoiveet vaikuttavat olennaisesti siihen, mitä tuotteita pidämme valikoimissamme. Ota rohkeasti yhteyttä, mikäli haluamasi tuote olisikin tällä hetkellä loppunut.


En ole vastaanottanut lähetystäni. Mitä minun pitäisi tehdä?

Tarkasta ensin lähetyksesi seuranta. Seurantanumeron saat lähetysilmoitusviestistä sekä tilauksen tila-sivulta, johon pääset tilausvahvistuksesta. Jos lähetys odottaa noutoa noutopisteellä, käythän noutamassa sen säilytysajan kuluessa. Jos lähetyksen seurannassa on poikkeavuuksia, voit ottaa yhteyttä kuljetusyhtiöön lähetysnumeron kera tai asiakaspalveluumme, niin autamme tilanteen selvittämisessä.


Lähetykseni palautui toimittamattomana/noutamattomana tai virheellisen/puutteellisen osoitteen vuoksi. Mitä nyt tapahtuu?

Toimittamattomana, noutamattomana, tai virheellisen osoitteen vuoksi meille palautunut lähetys ei ole sama kuin asiakaspalautus, eikä siten ole oikeutettu täyteen maksupalautukseen.


Sain vääriä/vahingoittuneita tuotteita, mitä teen?

Jos tilauksesi mukana tullut tuote on väärä tai vahingoittunut tai tuotteita puuttuu, ilmoitathan siitä välittömästi meille. Tarkistathan tilaamiesi tuotteiden kunnon heti paketin saavuttua. Jos tilaukseen on eksynyt vääriä tai viallisia tuotteita tai tuotteita puuttuu kokonaan, lähetämme korvaavat tuotteet ilman erillisiä kuluja sinulle.

Jos paketti on vahingoittunut kuljetuksessa ja tuotteita puuttuu / tuotteet ovat siksi vahingoittuneet, tee reklamaatio välittömästi paketin toimittajalle ja ilmoita siitä meille, mielellään heti noutaessasi/saadessasi paketin. Vastuumme virheellisestä tuotteesta rajoittuu enimmillään asiakkaan tuotteesta maksamaan kauppahintaan.


Onko Titityyn verkkokaupasta ostaminen turvallista?

Kauppamme on SSL-salattu, joten kyllä, se on turvallista. Voit lukea lisää verkkokauppamme turvallisuudesta täältä.


Unohdin asiakastilin salasanani. Kuinka voin palauttaa sen?

Löydät linkin salasanasi palauttamiseen kirjautumissivulta. Mikäli palautusviestiä ei kuulu perille, tarkasta myös muut kansiot ja roskapostit sähköpostipalvelustasi ja tarkasta että laatikkosi ei ole täynnä.


Vero -ja tullimaksujen maksaminen EU:n ulkopuolelle toimitettavissa tilauksissa
EU-veroalueen ulkopuolelle liikkuvasta tavarasta ei peritä kaupassamme arvonlisäveroa. Toimitusaika-arviot ja toimituskulut eivät sisällä mahdollisia tulliviivästyksiä tai -maksuja. Lisätietoja varten ota yhteyttä paikalliseen tullitoimipaikkaasi tai lähetystä kuljettavaan yhtiöön.


TUOTTEET

Onko haluamaani värjäyserää saatavilla?

Tilaatko tuotteet Titityyn verkkokaupasta?

Tee verkkokauppatilaus normaalisti ja kirjoita tilauksen lisätietokenttään langan ja värin nimi sekä haluamasi värjäyserä. Toimitamme sinulle langat haluamastasi värjäyserästä, jos sitä löytyy.

Jos haluat tietää värjäyserätilanteen ennen tilaamista, ota yhteys asiakaspalveluun. Kerro langan nimi, väri, haluamasi värjäyserä ja että olet tilaamassa verkkokaupasta.

Aiotko ostaa tuotteet myymälästä?

Ota yhteys asiakaspalveluun. Kerro langan nimi, väri, haluamasi värjäyserä ja että olet ostamassa tuotteet myymälästä.


Mitä teen, jos lankojen värjäyserä vaihtuu?

Suosittelemme raidoittamaan uutta ja vanhaa erää 1–2 kerroksen välein joko jatkuvasti tai eränvaihtokohdassa n. parin sentin matkalla, jolloin mahdollinen sävyero tasaantuu. Voit myös neuloa eri värjäyserän kerällä hihansuita, nappilistaa jne. työstäsi riippuen.


Saako langoista ostettua näytteitä tai värikarttoja?

Muutamalle tuotteelle löytyy värikarttoja, ja ne ovat myynnissä verkkokaupassa. Yksittäisiä lankanäytteitä ei toistaiseksi voi ostaa.


Tuote on myynnissä vain toisen tuotteen kanssa, eikö sitä voi ostaa erikseen?

Osa tuotteista on saatavilla vain tuotepaketeissa tai yhdessä toisen tuotteen kanssa noudattamiemme jälleenmyyntiehtojen mukaisesti. Esimerkiksi Isager neuleohjeet myymme vain yhdessä Isager lankojen kanssa ja Sandnes Garn neuleohjelehdet vain yhdessä Sandnes Garnin lankojen kanssa. Autamme mielellämme lankojen valinnassa!

Loading...