Toimitusehdot

Verkkokaupan tuotteita myy Titityy Oy, y-tunnus 2520092-2 (ALV-numero FI25200922). Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 % tai 10 %. Toimituskulut eivät sisälly tuotteiden hintaan. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Tilaamisen yhteydessä sitoudut voimassa oleviin toimitusehtoihin, jotka koskevat kaikkia Titityyn verkkokaupasta toimitettuja tuotteita. Nämä ehdot ovat voimassa, ellemme sovi erikseen muita ehtoja kanssasi.

Tilauksen tekeminen

Tilausten tekeminen verkkokaupan kautta on helpoin ja nopein tapa! Pakkaamme ja lähetämme verkkokauppatilauksia maanantaista lauantaihin, ja paketteja lähtee kuljetukseen joka arkipäivä n. klo 14.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Voit halutessasi rekisteröityä Titityyn verkkokauppaan, jolloin pääset helposti katsomaan tilaustietojasi, seuraamaan tilausten kulkua ja palauttamaan tuotteita. Ilmoitathan aina puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, jotta voimme lähettää sinulle tilausvahvistuksen ja toimitusilmoituksen seurantakoodeineen. Saapumisilmoituksen saat tekstiviestitse tai sähköpostitse.

Ongelmatilanteissa olemme sinuun yhteyksissä puhelimitse tai sähköpostitse. Voit tehdä tilauksen myös sähköpostitse (info@titityy.fi) ja puhelimitse 040 487 4779. Vastaamme puheluihin liikkeen palveluaikoina arkisin klo 10-17 ja lauantaisin 10-15. Kerrothan tilatessasi haluamasi tuotteet, määrät ja valitsemasi postitustavan. Sähköpostitse ja puhelimitse ainoa maksutapa on ennakkolasku (laskutuslisä 3,90 €), ja tuotteet toimitetaan, kun lasku on maksettu ja maksu näkyy tilillämme (ks. tarkemmat maksuehdot Ennakkolasku-maksutavan kohdalta).

Kaikki tuotteet ovat saatavilla sekä verkkokaupasta että Jyväskylässä sijaitsevasta kivijalkapuodista, ja varasto on molempien yhteinen. Näet tuotteiden saatavuustiedot ja varastossa olevan määrän verkkokaupasta, ja sama määrä tuotetta löytyy myös liikkeestämme. Yhteisen varaston takia joskus voi käydä niin, että tuote on oikeasti loppunut, vaikka se näkyykin verkkokaupasta tilattavana. Silloin tarjoamme sinulle puuttuvan tuotteen tilalle korvaavia, samanhintaisia tuotteita tai hyvitämme rahat sinulle. Jos emme tavoita sinua yhteydenotosta huolimatta, lähetämme tilauksesi ilman puuttuvia tuotteita. Teemme kaikkemme, jotta ostokokemuksesi on mukava – saamme myös itse hyvän mielen jokaisesta lähetetystä tilauksesta ja tyytyväisestä asiakkaasta!

Tuotekuvaukset ja -kuvat ovat meille todella tärkeitä. Olemme valinneet lankojen kuvat niin, että ne kuvaavat lankaa ja sen väriä mahdollisimman tarkasti. Värit ja niiden sävyt saattavat vaihdella tietokoneiden näytöillä, ja varsinkin käsinvärjätyissä langoissa jokainen vyyhti on uniikki. Tuotekuvaus on jatkuva prosessi, jota teemme niin usein kuin mahdollista. Jos langan väri mietityttää, autamme mielellämme vaikka lisäkuvia lähettämällä esim. Whatsapin kautta (0404874779).

Joskus tilaamaasi lankaa ei ole saatavilla koko määrää samasta värierästä. Jos ero erien välillä on iso, pyrimme ilmoittamaan tästä ennen tilauksen toimittamista, jotta tilaukseen voi tarvittaessa tehdä muutoksia. Pyydämme kuitenkin tilauksen saavuttua vielä tarkistamaan lankojen erät, jos ostat lankaa isompaan työhön. Voit raidoittaa erän vaihtokohtaa tai käyttää eri erän langat vaikka hihansuihin.

Maksutavat

Voit maksaa tilauksesi helposti useilla eri maksutavoilla heti tilatessasi tai laskulla/osamaksulla, jolloin maksat vasta saatuasi tuotteet. Valitset maksutavan tilauslomakkeella, ja tilauksen vahvistamisen jälkeen siirryt maksamaan tilauksen.

PayPal


Voit maksaa tilauksesi helposti Paypalin kautta maksukorteilla (ei vaadi Paypal-tiliä) tai Paypal-tilillä. PayPal-tili on helppoa ja ilmaista avata. Voidaksesi avata PayPal-tilin, tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen sekä maksukortin tai pankkitilin. Siirry PayPalin sivuille ja klikkaa ”Sign Up” avataksesi tilin. PayPal tukee kaikkia yleisimpia maksukortteja, myös Visa Electronia. Jos lisäät PayPaliin maksukorttisi, sinun ei tarvitse siirtää PayPaliin rahaa. PayPalia voi käyttää myös nettilompakkona, eli voit säilyttää siellä rahaa ja käyttää saldosta aina tarvittaessa.

Paytrail

Paytrailin kautta voit maksaa verkkopankeilla, maksukorteilla tai laskulla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail on osa Nets-perhettä, Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ei voi nähdä tietojasi. Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan. Lisää Paytrailin tietosuojaselosteesta voit lukea tästä.

Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Voit maksaa TitiTyyllä seuraavien pankkien kautta: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken.

Korttimaksut

Korttimaksuvaihtoehdot: Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, JCB.

Collector Lasku/Osamaksu

Ensimmäiseen laskuun lisätään laskutuspalkkio 2,95 €. Collector Bankin hyväksyttyä luottohakemuksesi sinun ei tarvitse maksaa mitään ostosummasta saman kuukauden aikana. Collector Bank lähettää laskun sähköpostitse aina tilausta seuraavana pankkipäivänä ja laskulla on koroton 45 päivän maksuaika. Voit maksaa laskun loppusumman eräpäivänä kokonaan pois tai valita 1-36 kk osamaksuerät. 

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %. Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn. Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Lue tarkat palvelukuvaukset osoitteesta https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/collector-tili/


Klarna Lasku

Laskutusmaksu 3,90 €. Voit maksaa tilauksesi paketin mukana tulevalla Klarna Laskulla. Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä (Huom! Ei koske lankaklubeja tai ennakkotilauksia, vaan ne laskutetaan heti). Maksuaika aina 14 vuorokautta. Lataa alkuperäinen laskusi osoitteessa klarna.fi. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 8.00 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista. Katso tarkemmat ehdot Klarnan sivuilta.


Klarna Erämaksu

Klarna Erämaksu on osamaksuvaihtoehto, jonka minimierä 8,95 €. Klarna Erämaksu -maksutapa on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Kaikki Klarna Erämaksulla maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. Kuukausierä vähintään 8,95 € tai 1/24 tilauksesi kokonaissummasta. Tilinhoitomaksu 3,95 € / kk tilausmäärästä riippumatta. Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä (Huom! Ei koske lankaklubeja, kursseja tai ennakkotilauksia, vaan ne laskutetaan heti!). Sinun ei tarvitse luovuttaa maksukorttisi tietoja. Voit aina halutessasi maksaa jäljellä olevan velan myös kerralla. Kaikki ostoksesi yhdistyvät samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle. Katso tarkemmat ehdot Klarnan sivuilta.


Lahjakortit/Alennuskoodit

Voit ostaa lahjakortteja TitiTyyn lankapuotiin liikkeestämme tai verkkokaupasta. Lahjakortit käytetään ostoskorissa.


Ennakkolasku

Laskutusmaksu 3,90 €
Jos edellä mainitut maksutavat eivät käy, ja haluat maksaa tilauksesi tilisiirrolla, tee tällöin tilaus sähköpostitse (tai puhelimitse, mutta suosittelemme sähköpostia, jotta tilauksestasi jää selvä merkki järjestelmäämme). Lähetämme ennakkolaskun sinulle sähköpostitse tai tarvittaessa postitse. Laskuun lisätään laskutuslisä 3,90 €. Varaamme tuotteita 14 vrk laskutuspäivästä. Tuotteet toimitetaan, kun maksu näkyy tilillämme. Huomioithan, että tarkistamme tilisiirrolla tulleita maksuja vain muutaman kerran viikossa, joten toimitusaika voi tästä johtuen olla pidempi. Jos haluat tuotteet pikaisesti, suosittelemme tekemään ja maksamaan tilauksen verkkokaupan kautta!


Toimitus

Tilausten toimitus poikkeusaikana

Verkkokaupan tilausmäärät ovat kasvaneet kevään aikana sekä meillä että muilla. Me Titityyllä teemme kaikkemme, että tilauksesi käsitellään ja lähetetään mahdollisimman pian. Lähtövalmiit paketit noudetaan meiltä arkipäivisin n. klo 14, ja jos saat toimitusilmoituksen meiltä ennen sitä, pakettisi mitä todennäköisimmin ehtii tuon päivän kuljetukseen.

Titityyn paketteja toimittavat Posti, Matkahuolto ja DHL. Huomioithan, että koronan johtuva poikkeustila aiheuttaa kuljetusaikatauluihin meistä riippumattomia muutoksia ja viivästyksiä. Listasimme alle kunkin kuljetusyhtiön tiedotteita, joista voit lukea lisää:

Matkahuolto: 

https://www.matkahuolto.fi/news/peruuntuuko-matka-huolettaako-paketin-kulku-nain-olemme-varautuneet
Huomioitavaa: Pakettien ennakoitua suurempi määrä saattaa aiheuttaa pieniä viiveitä osassa pakettien kuljetuksia. Jotkin palvelupisteet ovat ruuhkautuneet, jonka vuoksi Matkahuolto joutuu ohjaamaan osan paketeista lähimpään korvaavaan palvelupisteeseen. Tieto korvaavasta palvelupisteestä näkyy saapumisilmoituksessa. Paketit kuljetetaan aina ensimmäisellä mahdollisella kulkuyhteydellä. Jatkuvasti muuttuvan vuorotilanteen vuoksi kuljetukselle ei kuitenkaan voida lähetyshetkellä antaa tarkkaa aikataulua. Bussivuoroja on vähennetty koronan takia, joten tämä kannattaa huomioida.

Posti:

https://posti.fi/korona

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/korona-kysymyksia-ja-vastauksia

https://www.posti.fi/business-news/tiedotteet/2020/20200401_posti_varautunut_koronan_leviamiseen.html

Huomioitavaa:
Ennakoitua selvästi suuremman pakettimäärän vuoksi osa paketeista joudutaan ohjaamaan muualle kuin lähimpään noutopisteeseen. Tieto näkyy tekstiviestinä saapumisilmoituksessa. Paketteja ei voi valitettavasti siirtää toiseen noutopisteeseen. Näin Posti varmistaa parhaiten pakettien mahdollisimman nopean kulun ja pikaisen noudettavuuden kaikille.

DHL:

https://www.simplydhl.com/covid-19updates
Ei mainittavia poikkeuksia toimituksissa Suomeen tällä hetkellä. 

Teemme parhaamme, että tilauksesi lähtee pian kuljetukseen!

Me Titityyllä teemme parhaamme, että saat tilauksesi käsiisi jopa seuraavana päivänä! Pakkaamme ja lähetämme verkkokauppatilauksia liikkeen aukioloaikoina, ja paketteja lähtee kuljetukseen joka arkipäivä n. klo 14. Ennen klo 12 tehdyt tilaukset ehtivät yleensä saman arkipäivän kuljetukseen. Viikonlopun jäljiltä saattaa tilauksissa olla hiukan ruuhkaa, ja käsittelemme viikonlopun tilaukset tilausjärjestyksessä. Pahoittelemme mahdollisia viiveitä!

Mikäli tilauksessasi on lisätietoja, voi tilauksen käsittely viivästyä 1-2 arkipäivää. Titityy Oy ei vastaa mahdollisista kuljetusliikkeestä johtuvista viivästyksistä, esimerkiksi noutopisteiden ruuhkautumisista. Titityy varaa oikeuden toimittaa tilauksen edullisimmalla toimitustavalla erilaisten toimituskulukampanjoiden aikana.

Paketit lähtevät meiltä joka arkipäivä n. klo 14 - tee tilaus ennen klo 12, niin se ehtii varmimmin saman päivän kuljetukseen!


ToimitustapaAlle 150 € tilausYli 150 € tilaus
Toimitus Matkahuollon noutopisteisiin3,99 €0 €
Toimitus Postin noutopisteisiin4,99 €0 €
DHL Ovelta ovelle -toimitus9,99 €4,99 €
Matkahuolto Kotijakelu11,99 €
5,99 €

2. lk kirje (alle 3 cm, max 400 g)

Click & Collect - myymälänouto

3,99 €

0 €

0 €

0 €

Toimitus Matkahuollon noutopisteisiin (Matkahuolto Lähi-paketti)
3,99 €
Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset). Huomaa, että valitsemasi noutopisteen postinumero voi poiketa omastasi, tai toimipisteesi ja alueesi postinumerosta - kyseessä ei siis ole virhe! Matkahuollon toimitusaika-arvio on 1-2 arkipäivää siitä, kun Matkahuolto rekisteröi paketin kuljetettavaksi. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Voit seurata paketin kulkua lähetystunnuksella osoitteessa matkahuolto.fi.

Toimitus Postin noutopisteisiin (Postipaketti)
4,99 €

Kotimaan postipaketit toimitetaan haluamaasi Postin pakettiautomaattiin tai toimipisteeseen. Huomaa, että valitsemasi noutopisteen postinumero voi poiketa omastasi, tai toimipisteesi ja alueesi postinumerosta - kyseessä ei siis ole virhe! Postin toimitusaika-arvio on 1-2 arkipäivää siitä, kun Posti rekisteröi paketin kuljetettavaksi. Paketeille saat seurantatunnuksen sähköpostitse, ja tilauksen saapumisesta noutopisteeseen ilmoitetaan tekstiviestitse/sähköpostitse. Pakettia säilytetään noutopisteessä 7 vrk sen saapumisesta.


DHL Express Domestic (Ovelta ovelle -toimitus) 

9,99 €

Voit tilata Ovelta ovelle -lähetyksen kotiin tai vaikka työpaikallesi, tai valita toimituspaikaksi yhden DHL:n monista noutopisteistä. On Demand -palvelulla ohjaat paketin haluamaasi noutopaikkaan, ja lähetys on perillä lähes poikkeuksetta seuraavana työpäivänä lähetyspäivästä.


Matkahuolto Kotijakelu

11,99 €

Voit tilata lähetyksen suoraan kotiovellesi. Lähetys on perillä lähes poikkeuksetta seuraavana työpäivänä lähetyspäivästä.


2. lk kirjetoimitus (huom! toimitusaika alk. 4 arkipäivää)

3,99 €

Osalle tuotteista on mahdollista valita 2. lk kirjetoimitus. Verkkokauppa tarjoaa kirjetoimitustapaa vain, jos se on mahdollinen. Paketin paksuuden on oltava alle 3 cm pakkaamisen jälkeen, joten siksi esim. langat eivät mahdu kirjeeseen.

2. lk kirjeiden arvioitu toimitusaika on yleensä 4 arkipäivää siitä päivästä, kun kirje on otettu postin kuljetukseen. HUOM! Alueesi postin lajittelupaikasta ja jakelupäivistä johtuen toimitusaika voi olla arviotamme pidempi. Valitse pakettitoimitus, kun haluat tilauksen nopeasti perille.

Kirjeitä ei voi seurata lähetystunnuksella, vaan ne toimitetaan suoraan postilaatikkoon tai noudettavaksi lähipostistasi.

Click & Collect - myymälänouto 
0€
Tilaa tuotteet verkkokaupasta ja nouda ne myymälästämme Jyväskylästä. Tilauksen voi noutaa saatuasi sähköpostitse toimitusvahvistuksen. Click & Collect-toimitustapa kannattaa valita myös tilauksille jotka sisältävät vain sähköisiä, sähköpostiin toimitettavia tuotteita kuten pdf-ohjeille ja -lahjakorteille jottet maksa muita toimituskuluja turhaan. Lue toimintaohje ja noutoajat täältä!

Postitamme tilaukset parhaimmillaan tilauspäivänä!

Tilaukset lähtevät kuljetettavaksi arkipäivisin n. klo 14.30. Lähetämme ennen sitä tulleet tilaukset mahdollisuuksien mukaan viipymättä, jolloin saat langat perille jo parhaimmillaan seuraavana päivänä. Ennen klo 12 tehdyt tilaukset ehtivät yleensä saman arkipäivän kuljetukseen.

Poikkeustilanteista johtuen tilausten käsittely voi hetkellisesti ruuhkautua,Tilaukset ovat perillä toimitustavasta riippuen tavallisesti 1-3 arkipäivän kuluttua lähetyspäivästä, paketit usein jo toimitusta seuraavana päivänä! 

Titityy ei vastaa mahdollisista kuljetusliikkeestä johtuvista viivästyksistä paketin toimituksessa. Huomioithan, että esim. noutopisteiden ruuhkautumisen takia kuljetusliike saattaa muuttaa paketin noutopistettä.

 Titityy varaa oikeuden toimittaa tilauksen edullisimmalla toimitustavalla erilaisten toimituskulukampanjoiden aikana.

Pakkaamme tuotteet kierrätetystä muovista valmistettuihin postituspusseihin, isommat tilaukset pakattuna joko voimapaperipusseihin tai pahvilaatikoihin. Tuotteet pakataan mahdollisimman tiiviisti ekologisista syistä. Vältä leikkaamasta paketteja auki saksilla etteivät pakkauksessa olevat tuotteet vahingoitu! Puiset puikot toimitetaan pahvikuorissa, tai tilauksen sisältäessä muita tuotteita pakattuna pahvia vasten.

Unohtuiko tilauksestasi jotain tai haluatko tehdä lisätilauksen?

Voimme yhdistellä useampia tilauksia, jos aiempaa tilaustasi ei ole vielä postitettu.  Huomaa, että mikäli tilauksessasi on lisätietoja voi tilauksen käsittely viivästyä 1-2 arkipäivää.

Noutamatta jätetyn tilauksen uudelleenlähetys

Posti ja Matkahuolto säilyttävät lähetyksiä yleensä viikon. Jos pakettisi palautuu meille noutamatta, ja haluat sille uuden postituksen, veloitamme siitä uudet, täysimääräiset postikulut sekä 2 euron lisämaksun.


Palautus

Titityyltä tilatuilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus tilauksen noutohetkestä. Kauppa on peruttava kirjallisesti eli tee palautusilmoitus sähköpostitse info@titityy.fi

Palauttaminen on ilmaista, kun palautus tehdään palautusehtojemme mukaisesti. Voit tehdä yhden palautuksen tilausta kohti: Voit palauttaa osan tuotteista tai kaikki tuotteet. Tuotteet tulee palauttaa samalla toimitustavalla,j jota käytit tilaamiseen (Matkahuolto tai Posti). DHL-toimitustavalla tilatut tuotteet palautetaan Matkahuollon ohjeiden mukaan. Titityy ei vastaanota postiennakolla tehtyjä palautuksia. Asiakas vastaa näiden ehtojen vastaisesti tehdyn palautuksen aiheuttamista toimitus- ja käsittelykuluista. 

Lataa tästä asiakaspalautuslomake, josta löydät palautusohjeet.

Kun palautat tuotteita, tarkistamme mahdolliset alennukset ja edut, kuten paljousalennukset ja toimituskuluedut. Huomioithan, että ilmaisen toimituksen raja on yleensä 150 € ja kampanja-aikoina mahdollisesti matalampi. Jos tilauksesi arvo jää palautuksen jälkeen alle ilmaisen toimituksen rajan, tilaukselle lisätään toimituskulu toimitustapasi mukaan. Myös jos palautat osan tuotteista, hyvitämme vain palautettavien tuotteiden hinnan.

Palautuksen hyvityksen hoidamme Paytrailin tai Paypalin kautta maksutavan mukaisesti, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Pyydämme säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät asiakirjat huolellisesti, kunnes olet saanut meiltä tiedon palautuksen vastaanottamisesta.

Palauta vain avaamattomia, kokeilemattomia ja ehjiä tuotteita. Maksuton palautusoikeus koskee vain myyntikelpoisia, ehjänä perille saapuneita palautettavia tuotteita. Langoissa vyötteiden tulee olla paikoillaan ja vyyhtien/kerien ehjiä, muissa tarvikkeissa pakkauksen on oltava myyntikunnosssa. Tilauksen pakkausmateriaali, esim. kuplamuovi tai pakkauspaperi ei ole edellä mainittu pakkaus. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, Titityyllä on oikeus periä tuotteen arvonalennus aina täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.

Palautusoikeus ei koske juuri sinulle räätälöityjä erikoistilauksia eikä ennakkotilauksia (langat tai värit, joita muuten ei ole valikoimassa, suuret määrät tiettyä tuotetta), asiakkaan pyynnöstä valmiiksi kerittyjä lankoja, tuotepaketteja, sähköisiä neuleohjeita (pdf), kursseja eikä lankaklubeja. 


Palautus Postiin

Jos olet tilannut tuotteet postitse, voit palauttaa ne posteihin tai siihen automaattiin, josta noudit paketin (käytä tällöin koodia, jonka sait ennen noutoa tekstiviestitse).


Palautus Matkahuoltoon

Jos olet tilannut tuotteet Matkahuollon kautta, voit palauttaa ne Matkahuollon asiointipisteisiin. Jos haluat palauttaa Matkahuollon automaattiin, josta noudit paketin, sinun tulee olla yhteydessä meihin, jotta voimme lähettää sinulle asiakaspalautusosoitekortin, joka täytyy tulosta paketin päälle.


Tuotteiden vaihtaminen
Tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta, mutta voit palauttaa tilauksesi tuotteita em. palautusehtojen mukaisesti 30 pv sisällä ja tilata uudet tuotteet tilalle verkkokaupasta normaalisti.


Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus

Toimipaikasta palautuva, asiakkaan noutamatta jättämä paketti, josta ei ole tehty palautusilmoitusta ei ole palautus. Noutamattomista paketeista aiheutuu meille huomattavia kuluja. Lain nojalla (1211/2013) pidätämme oikeuden vähentää palautuskustannukset asiakkaalle hyvitettävästä summasta.


Titityyllä on oman harkintansa mukaan oikeus evätä asiakkaalta ilmainen toimitus ja palautus, peruuttaa asiakkaan tekemä tilaus tai tarvittaessa sulkea asiakastili ilman eri ilmoitusta toistaiseksi tai kokonaan. Yleisin syy lähetys-ja palautuskustannuksien perintään on asiakastilin huomattavan suuri asiakaspalautuksien määrä.


Virheelliset osoitetiedot tai väärä puhelinnumero

Asiakkaan tilauksensa yhteydessä antamien virheellisten osoitetietojen tai virheellisen puhelinnumeron vuoksi palautuneet lähetykset eivät oikeuta maksuttomaan palauttamiseen. Tarkasta huolellisesti tilauksen yhteydessä antamasi tiedot jotta tilaus saapuu perille; osoitetiedot ja etenkin pakettiautomaattilähetyksien osalta antamasi puhelinnumero. Kirjoitusvirhe on virhe mikäli se aiheuttaa lähetyksen palautumisen lähettäjälle.


Alaikäiset asiakkaat

Alle 18-vuotias saa tehdä itse pieniä ostoksia, mutta isompiin tilauksiin tarvitsee vanhempien suostumuksen. Yli 15-vuotias saa käyttää omia ansiotulojaan myös merkittäviin ostoksiin. Verkkokaupassa on mahdotonta valvoa näitä asioita, mutta jos oma alaikäinen huollettavasi on tehnyt luvatta merkittäviä ostoksia, ota yhteyttä mahdollisimman pian niin puramme kaupan toimituskuluja myöten. Alaikäiselle emme myy laskulla. Lasku-vaihtoehtojen käyttäminen edellyttää henkilötunnuksen antamista. 


Oliko saamasi tuote väärä tai vahingoittunut?

Jos tilauksesi mukana tullut tuote on väärä tai vahingoittunut tai tuotteita puuttuu, ilmoitathan siitä välittömästi meille sähköpostitse info@titityy.fi tai puhelimitse liikkeen aukioloaikoina 040 487 4779. Tarkistathan tilaamiesi tuotteiden kunnon heti paketin saavuttua. Jos tilaukseen on eksynyt vääriä tai viallisia tuotteita tai tuotteita puuttuu kokonaan, lähetämme korvaavat tuotteet ilman erillisiä kuluja sinulle.

 Jos paketti on vahingoittunut kuljetuksessa ja tuotteita puuttuu / tuotteet ovat vahingoittuneet, tee reklamaatio välittömästi paketin toimittajalle ja ilmoita siitä meille, mielellään heti noutaessasi/saadessasi paketin. Saat lopullisen korvauksen kuljetuksessa vahingoittuneesta tuotteesta paketin kuljettajan eli Postin tai Matkahuollon kautta. Vastuumme virheellisestä tuotteesta rajoittuu enimmillään asiakkaan tuotteesta maksamaan kauppahintaan.


Puikko- ja koukkureklamaatiot

Puikoissa ja koukuissa ilmenevät valmistusviat (vaihtopäiden kierteiden toimimattomuus, lohkeamat tms.) korvataan silloin, kun vika ilmenee alle 6 kk sisällä ostohetkestä (Knit Prolla poikkeava takuu 3 vuotta, ks. se erikseen). Korvaamme vain settien vialliset puikot. Ota yhteyttä sähköpostitse info@titityy.fi saadaksesi ohjeet tuotteiden vaihtamiseen. Ilmoitathan samalla, milloin olet puikot ostanut, jotta löydämme tilauksesi helpoiten. Liitä viestin mukaan kuva viallisesta puikosta. Selvästi poikki katkenneita puikkoja/koukkuja takuu ei valitettavasti kata. Osa sukkapuikkoseteistä sisältää 6. puikon. Jos tällaisen sukkapuikkosetin yksi puikko on viallinen, sitä ei korvata, koska 6. puikko on mukana korvaamassa mahdollisia pienimpiä puikkoja koskevia vikoja.Knit Pron tuotteet: Knit Pro lupaa tuotteilleen 3 vuoden takuun (ostopaikan ja -ajan pyydämme vahvistamaan esim. tilausvahvistuksella tai tilausajankohdalla). Seteistä korvataan vain viallinen puikko/koukku. Jos 6 sukkapuikon setin yksi puikko on viallinen, sitä ei korvata, koska 6. puikko on mukana korvaamassa mahdollisia pienimpiä puikkoja koskevia vikoja. Katkenneet puikot ja puikkokoon ilmaiseva valkoisen painatuksen kuluminen ei kuulu takuun piiriin.