f

Toimitusehdot

Päivitetty 20.4.2018 10:54

Verkkokaupan tuotteita myy TitiTyy Oy, y-tunnus 2520092-2 (ALV-numero FI25200922). Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 % tai 10 %. Toimituskulut eivät sisälly tuotteiden hintaan. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Tilaamisen yhteydessä sitoudut voimassa oleviin toimitusehtoihin, jotka koskevat kaikkia TitiTyyn verkkokaupasta toimitettuja tuotteita. Nämä ehdot ovat voimassa, ellemme sovi erikseen muita ehtoja kanssasi.

Tilauksen tekeminen

Tilausten tekeminen verkkokaupan kautta on helpoin ja nopein tapa! Pakkaamme ja lähetämme verkkokauppatilauksia liikkeen aukioloaikoina, ja useimmiten tilaus lähtee kuljetettavaksi jo tilauspäivänään.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Voit halutessasi rekisteröityä TitiTyyn verkkokauppaan, jolloin pääset helposti katsomaan tilaustietojasi, seuraamaan tilausten kulkua ja palauttamaan tuotteita. Ilmoitathan aina puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, jotta voimme lähettää sinulle tilausvahvistuksen ja toimitusilmoituksen seurantakoodeineen. Saapumisilmoituksen saat tekstiviestitse tai sähköpostitse.

Ongelmatilanteissa olemme sinuun yhteyksissä puhelimitse tai sähköpostitse. Voit tehdä tilauksen myös sähköpostitse (info@titityy.fi) ja puhelimitse 040 487 4779. Vastaamme puheluihin liikkeen aukioloaikoina arkisin klo 10-17 ja lauantaisin 10-15. Kerrothan tilatessasi haluamasi tuotteet, määrät ja valitsemasi postitustavan. Sähköpostitse ja puhelimitse ainoa maksutapa on ennakkolasku (laskutuslisä 3,90 €), ja tuotteet toimitetaan, kun lasku on maksettu ja maksu näkyy tilillämme (ks. tarkemmat maksuehdot Ennakkolasku-maksutavan kohdalta).

Kaikki tuotteet ovat saatavilla sekä verkkokaupasta että Jyväskylässä sijaitsevasta kivijalkapuodista, ja varasto on molempien yhteinen. Näet tuotteiden saatavuustiedot ja varastossa olevan määrän verkkokaupasta, ja sama määrä tuotetta löytyy myös liikkeestämme. Yhteisen varaston takia joskus voi käydä niin, että tuote on oikeasti loppunut, vaikka se näkyykin verkkokaupasta tilattavana. Silloin tarjoamme sinulle puuttuvan tuotteen tilalle korvaavia, samanhintaisia tuotteita tai hyvitämme rahat sinulle. Jos emme tavoita sinua yhteydenotosta huolimatta, lähetämme tilauksesi ilman puuttuvia tuotteita. Teemme kaikkemme, jotta ostokokemuksesi on mukava – saamme myös itse hyvän mielen jokaisesta lähetetystä tilauksesta ja tyytyväisestä asiakkaasta!

Tuotekuvaukset ja -kuvat ovat meille todella tärkeitä. Olemme valinneet lankojen kuvat niin, että ne kuvaavat lankaa ja sen väriä mahdollisimman tarkasti. Värit ja niiden sävyt saattavat vaihdella tietokoneiden näytöillä. Värieroja voi olla myös eri värjäyserien välillä, erityisesti käsin värjätyissä tuotteissa. Tuotekuvaus on jatkuva prosessi, jota teemme niin usein kuin mahdollista. Jos langan väri mietityttää, autamme mielellämme vaikka lisäkuvia lähettämällä esim. Whatsapin kautta (0404874779). Joskus tilaamaasi lankaa ei ole saatavilla koko määrää samasta värierästä.

Jos tilauksessa on samaa lankaa useampaa eri erää, pyrimme ilmoittamaan tästä ennen tilauksen toimittamista tai tilauksen mukana tulevalla tilausvahvistuksella jotta asian voi huomioida neuleessa tai vaihtaa toiseen väriin. Pyydämme kuitenkin tilauksen saavuttua vielä tarkistamaan lankojen erät, jos ostat lankaa isompaan työhön. Voit esim. raidoittaa eränvaihtokohtaa tai käyttää eri erän langat esim. hihansuihin.

Maksutavat

Voit maksaa tilauksesi helposti useilla eri maksutavoilla heti tilatessasi tai laskulla/osamaksulla, jolloin maksat vasta saatuasi tuotteet. Valitset maksutavan tilauslomakkeella, ja tilauksen vahvistamisen jälkeen siirryt maksamaan tilauksen.

PayPal


Voit maksaa tilauksesi helposti Paypalin kautta maksukorteilla (ei vaadi Paypal-tiliä) tai Paypal-tilillä. PayPal-tili on helppoa ja ilmaista avata. Voidaksesi avata PayPal-tilin, tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen sekä maksukortin tai pankkitilin. Siirry PayPalin sivuille ja klikkaa ”Sign Up” avataksesi tilin. PayPal tukee kaikkia yleisimpia maksukortteja, myös Visa Electronia. Jos lisäät PayPaliin maksukorttisi, sinun ei tarvitse siirtää PayPaliin rahaa. PayPalia voi käyttää myös nettilompakkona, eli voit säilyttää siellä rahaa ja käyttää saldosta aina tarvittaessa.

Paytrail

Paytrailin kautta voit maksaa verkkopankeilla, maksukorteilla tai laskulla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail on osa Nets-perhettä ( Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ei voi nähdä tietojasi.

Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Voit maksaa TitiTyyllä seuraavien pankkien kautta: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken.

Korttimaksut

Korttimaksuvaihtoehdot: Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, JCB.


Collector Lasku/Osamaksu

Ensimmäiseen laskuun lisätään laskutuspalkkio 2,95 €. Lasku erääntyy maksettavaksi seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä (korotonta maksuaikaa siis 30-60 päivää). Voit maksaa laskun loppusumman eräpäivänä kokonaan pois tai valita 1-36 kk osamaksuerät. 

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %. Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn. Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Lue tarkat palvelukuvaukset osoitteesta https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/collector-tili/


Klarna Lasku

Laskutusmaksu 3,90 €. Voit maksaa tilauksesi paketin mukana tulevalla Klarna Laskulla. Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä (Huom! Ei koske lankaklubeja tai ennakkotilauksia, vaan ne laskutetaan heti). Maksuaika aina 14 vuorokautta. Lataa alkuperäinen laskusi osoitteessa klarna.fi. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 8.00 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista. Katso tarkemmat ehdot Klarnan sivuilta.


Klarna Erämaksu

Klarna Erämaksu on osamaksuvaihtoehto, jonka minimierä 8,95 €. Klarna Erämaksu -maksutapa on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Kaikki Klarna Erämaksulla maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. Kuukausierä vähintään 8,95 € tai 1/24 tilauksesi kokonaissummasta. Tilinhoitomaksu 3,95 € / kk tilausmäärästä riippumatta. Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä (Huom! Ei koske lankaklubeja, kursseja tai ennakkotilauksia, vaan ne laskutetaan heti!). Sinun ei tarvitse luovuttaa maksukorttisi tietoja. Voit aina halutessasi maksaa jäljellä olevan velan myös kerralla. Kaikki ostoksesi yhdistyvät samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle. Katso tarkemmat ehdot Klarnan sivuilta.


Lahjakortit/Alennuskoodit

Voit ostaa lahjakortteja TitiTyyn lankapuotiin liikkeestämme tai verkkokaupasta. Lahjakortit käytetään ostoskorissa.


Ennakkolasku

Laskutusmaksu 3,90 €
Jos edellä mainitut maksutavat eivät käy, ja haluat maksaa tilauksesi tilisiirrolla, tee tällöin tilaus sähköpostitse (tai puhelimitse, mutta suosittelemme sähköpostia, jotta tilauksestasi jää selvä merkki järjestelmäämme). Lähetämme ennakkolaskun sinulle sähköpostitse tai tarvittaessa postitse. Laskuun lisätään laskutuslisä 3,90 €. Varaamme tuotteita 14 vrk laskutuspäivästä. Tuotteet toimitetaan, kun maksu näkyy tilillämme. Huomioithan, että tarkistamme tilisiirrolla tulleita maksuja vain muutaman kerran viikossa, joten toimitusaika voi tästä johtuen olla pidempi. Jos haluat tuotteet pikaisesti, suosittelemme tekemään ja maksamaan tilauksen verkkokaupan kautta!

Toimitus

Me TitiTyyllä teemme parhaamme, että saat tilauksesi käsiisi jopa seuraavana päivänä! Tilauksia postitetaan joka arkipäivä klo 14.30. Matkahuollon kautta toimitetut paketit ovat pääasiassa perillä lähetyspäivää seuraavana päivänä!

Toimitus on ilmainen, kun tilauksen loppusumma alennusten jälkeen ylittää 80 €


ToimitustapaAlle 80 € tilausYli 80 € tilaus
Toimitus Matkahuollon noutopisteisiin5,50 €0 €
Toimitus Postin noutopisteisiin6,90 €0 €
2. lk kirje (alle 3 cm, max 400 g)3,00 - 4.50 €0 €
Click & Collect - myymälänouto0 €0 €



Toimitus Matkahuollon noutopisteisiin (Matkahuolto Lähi-paketti)
5,50 €
Tilauksesi toimitetaan pääasiassa seuraavana arkipäivänä osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset). Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Voit seurata paketin kulkua lähetystunnuksella osoitteessa matkahuolto.fi.

Toimitus Postin noutopisteisiin (Postipaketti)
6,90 €
Kotimaan postipaketit toimitetaan haluamaasi Postin pakettiautomaattiin tai toimipisteeseen. Toimitusaika-arvio on 1-2 arkipäivää. Paketeille saat seurantatunnuksen sähköpostitse, ja tilauksen saapumisesta noutopisteeseen ilmoitetaan tekstiviestitse/sähköpostitse. Pakettia säilytetään noutopisteessä 7 vrk sen saapumisesta.


2. lk kirjetoimitus

3,00 - 4,50 €
Tilauksille, joiden paino on alle 400 g ja paksuus alle 3 cm on mahdollista valita 2. lk kirjetoimitus. 2. lk kirjeiden arvioitu toimitusaika on 2-3 arkipäivää. Verkkokauppa tarjoaa toimitustapaa, jos se on mahdollinen. Kirjeitä ei voi seurata lähetystunnuksella, vaan ne toimitetaan suoraan postilaatikkoon tai noudettavaksi lähipostistasi. Langat eivät valitettavasti mahdu kirjeeseen.


Click & Collect - myymälänouto
0€
Varaa tuotteet verkkokaupasta ja nouda ne myymälästämme. Voit maksaa tilauksesi heti tilatessasi tai vasta noutaessasi tilauksen. Lue lisää palvelusta täältä!


Postitamme tilaukset parhaimmillaan tilauspäivänä!

Tilaukset lähtevät kuljetettavaksi arkipäivisin n. klo 14.30. Lähetämme ennen sitä tulleet tilaukset mahdollisuuksien mukaan viipymättä, jolloin saat langat perille jo parhaimmillaan seuraavana päivänä.

Mikäli toimitusajoissa on tavallisesta poikkeavaa pidempää viivettä, siitä ilmoitetaan verkkokaupan etusivulla tai henkilökohtaisesti sähköpostitse tai puhelimitse. Tilaukset ovat perillä toimitustavasta riippuen tavallisesti 1-3 arkipäivän kuluttua lähetyspäivästä, paketit usein jo toimitusta seuraavana päivänä!


Pakkaamme tuotteet kierrätetystä muovista valmistettuihin postituspusseihin, isommat tilaukset pakattuna joko voimapaperipusseihin tai pahvilaatikoihin. Tuotteet pakataan mahdollisimman tiiviisti ekologisista syistä. Vältä leikkaamasta paketteja auki saksilla etteivät pakkauksessa olevat tuotteet vahingoitu! Puiset puikot toimitetaan pahvikuorissa, tai tilauksen sisältäessä muita tuotteita pakattuna pahvia vasten.


Unohtuiko tilauksestasi jotain tai haluatko tehdä lisätilauksen?

Voimme yhdistellä useampia tilauksia, jos aiempaa tilausta ei ole vielä postitettu. Valitse tällöin lisätilauksille toimitustavaksi "Nouto liikkeestä", jotta et joudu maksamaan ylimääräisiä toimituskuluja ja kerro tilauksen lisätiedoissa, että haluat yhdistää tilaukset.

Palautus

TitiTyyltä tilatuilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus tilauksen noutohetkestä. Kauppa on peruttava kirjallisesti eli tee palautusilmoitus sähköpostitse info@titityy.fi.

Lataa tästä asiakaspalautuslomake, josta löydät palautusohjeet.

Sinun on palautettava tuotteet TitiTyylle viipymättä ja kuitenkin viimeistään 30 päivän sisällä siitä, kun olet vastaanottanut tuotteet. Voit tehdä yhden palautuksen tilausta kohti: Voit palauttaa osan tuotteista tai kaikki tuotteet.

Palautusoikeus ei koske juuri sinulle räätälöityjä erikoistilauksia eikä ennakkotilauksia (langat tai värit, joita muuten ei ole valikoimassa, suuret määrät tiettyä tuotetta), asiakkaan pyynnöstä valmiiksi kerittyjä lankoja, tuotepaketteja eikä lankaklubeja. 


TitiTyy vastaa tuotteen palauttamisesta johtuvista tavanomaisista postikuluista, kun palautus tehdään näiden tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti. TitiTyy ei vastaanota postiennakolla tehtyjä palautuksia. Asiakas vastaa näiden ehtojen vastaisesti tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista.


Palautamme peruutetusta tilauksesta saamamme maksut (lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet asiakkaan valitsemasta muusta kuin tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta) ilman aiheetonta viivytystä. Maksu palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme saaneet tuotteet takaisin tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteet takaisin.


Pyydämme säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät asiakirjat huolellisesti, kunnes olet saanut meiltä tiedon palautuksen vastaanottamisesta. Rahat palautuvat sinulle sillä maksutavalla, jolla olet ostanut tuotteen.


Palauta vain avaamattomia, kokeilemattomia ja ehjiä tuotteita. Maksuton palautusoikeus koskee vain myyntikelpoisia, ehjänä perille saapuneita palautettavia tuotteita. Langoissa vyötteiden tulee olla paikoillaan ja vyyhtien/kerien ehjiä, muissa tarvikkeissa pakkauksen on oltava myyntikunnosssa. Tilauksen pakkausmateriaali, esim. kuplamuovi tai pakkauspaperi ei ole edellä mainittu pakkaus. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, Titityyllä on oikeus periä tuotteen arvonalennus aina täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut. 


Vaihto-oikeus

TitiTyyn verkkokaupan tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta. Voit halutessasi palauttaa tuotteita palautusehtojen mukaisesti ja tehdä uuden tilauksen normaalisti verkkokaupassa.


Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus

Toimipaikasta palautuva, asiakkaan noutamatta jättämä paketti, josta ei ole tehty palautusilmoitusta ei ole palautus. Vähennämme palautumisesta aiheutuvina kuluina tilauksen toimituskuluja vastaavan summan ennen maksun palautusta.


Virheelliset osoitetiedot tai väärä puhelinnumero

Asiakkaan tilauksensa yhteydessä antamien virheellisten osoitetietojen tai virheellisen puhelinnumeron vuoksi palautuneet lähetykset eivät oikeuta maksuttomaan palauttamiseen. Tarkasta huolellisesti tilauksen yhteydessä antamasi tiedot jotta tilaus saapuu perille; osoitetiedot ja etenkin pakettiautomaattilähetyksien osalta antamasi puhelinnumero. Kirjoitusvirhe on virhe mikäli se aiheuttaa lähetyksen palautumisen lähettäjälle.


Alaikäiset asiakkaat

Alle 18-vuotias saa tehdä itse pieniä ostoksia, mutta isompiin tilauksiin tarvitsee vanhempien suostumuksen. Yli 15-vuotias saa käyttää omia ansiotulojaan myös merkittäviin ostoksiin. Verkkokaupassa on mahdotonta valvoa näitä asioita, mutta jos oma alaikäinen huollettavasi on tehnyt luvatta merkittäviä ostoksia, ota yhteyttä mahdollisimman pian niin puramme kaupan toimituskuluja myöten. Alaikäiselle emme myy laskulla. Lasku-vaihtoehtojen käyttäminen edellyttää henkilötunnuksen antamista. 


Oliko saamasi tuote väärä tai vahingoittunut?

Jos tilauksesi mukana tullut tuote on väärä tai vahingoittunut tai tuotteita puuttuu, ilmoitathan siitä välittömästi meille sähköpostitse info@titityy.fi tai puhelimitse liikkeen aukioloaikoina 040 487 4779. Tarkistathan tilaamiesi tuotteiden kunnon heti paketin saavuttua. Jos tilaukseen on eksynyt vääriä tai viallisia tuotteita tai tuotteita puuttuu kokonaan, lähetämme korvaavat tuotteet ilman erillisiä kuluja sinulle.

 Jos paketti on vahingoittunut kuljetuksessa ja tuotteita puuttuu / tuotteet ovat vahingoittuneet, tee reklamaatio välittömästi paketin toimittajalle ja ilmoita siitä meille, mielellään heti noutaessasi/saadessasi paketin. Saat lopullisen korvauksen kuljetuksessa vahingoittuneesta tuotteesta paketin kuljettajan eli Postin tai Matkahuollon kautta. Vastuumme virheellisestä tuotteesta rajoittuu enimmillään asiakkaan tuotteesta maksamaan kauppahintaan.


Puikko- ja koukkureklamaatiot

Puikoissa ja koukuissa ilmenevät valmistusviat (vaihtopäiden kierteiden toimimattomuus, lohkeamat tms.) korvataan silloin, kun vika ilmenee alle 6 kk sisällä ostohetkestä (Knit Prolla poikkeava takuu 3 vuotta, ks. se erikseen). Korvaamme vain settien vialliset puikot. Ota yhteyttä sähköpostitse info@titityy.fi saadaksesi ohjeet tuotteiden vaihtamiseen. Ilmoitathan samalla, milloin olet puikot ostanut, jotta löydämme tilauksesi helpoiten. Liitä viestin mukaan kuva viallisesta puikosta. Selvästi poikki katkenneita puikkoja/koukkuja takuu ei valitettavasti kata. Osa sukkapuikkoseteistä sisältää 6. puikon. Jos tällaisen sukkapuikkosetin yksi puikko on viallinen, sitä ei korvata, koska 6. puikko on mukana korvaamassa mahdollisia pienimpiä puikkoja koskevia vikoja.Knit Pron tuotteet: Knit Pro lupaa tuotteilleen 3 vuoden takuun (ostopaikan ja -ajan pyydämme vahvistamaan esim. tilausvahvistuksella tai tilausajankohdalla). Seteistä korvataan vain viallinen puikko/koukku. Jos 6 sukkapuikon setin yksi puikko on viallinen, sitä ei korvata, koska 6. puikko on mukana korvaamassa mahdollisia pienimpiä puikkoja koskevia vikoja. Katkenneet puikot ja puikkokoon ilmaiseva valkoisen painatuksen kuluminen ei kuulu takuun piiriin.